Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Wind surfen weer erg populair?

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Wind surfen weer erg populair?

Bericht door Reindt »

Als ik foto’s zie op FB of waar dan ook, webcams bekijk dan valt op dat op dagen zoals gisteren, zondag 28 juni het windsurfen weer erg populair is. Het is op diverse spots gewoon TE druk lijkt het.
Op zich niks mis mee, althans, maar als mensen hun plekje gaan claimen aan de wal en op het water dan wel. Doe normaal en gun iedereen de ruimte. En bovenal gebruik je verstand!

76-er
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Zie profiel

Re: Wind surfen weer erg populair?

Bericht door 76-er »

Zeg dat! Horst nog nooit zo druk gezien als gisteren, kon nog net een plekje vinden om te parkeren. Op het water zag ik weinig problemen, alleen af en toe een afdrijvende kiter.
Maar wat me nog het meeste opviel was het grote aantal surfende meiden, go girls! Sws veel jongeren op het water.

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Bericht door Planee »

Reindt schreef:
ma jun 29, 2020 5:40 am
Op zich niks mis mee, althans, maar als mensen hun plekje gaan claimen aan de wal en op het water dan wel. Doe normaal en gun iedereen de ruimte. En bovenal gebruik je verstand!
Hoe bedoel je bovenstaande zin? Heb je zelf problemen ervaren?

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Bericht door Planee »

76-er schreef:
ma jun 29, 2020 8:58 am
Zeg dat! Horst nog nooit zo druk gezien als gisteren, kon nog net een plekje vinden om te parkeren. Op het water zag ik weinig problemen, alleen af en toe een afdrijvende kiter.
Maar wat me nog het meeste opviel was het grote aantal surfende meiden, go girls! Sws veel jongeren op het water.
Super gaaf dat windsurfen weer in de lift zit. Zie in mijn eigen omgeving ook steeds meer mensen het windsurfen weer omarmen. See you on the water! :D

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave

Bericht door EdwinR »

Gisteren Wijk aan Zee, ontzettend druk, prachtig! Op het water viel het me mee ook al moet je wel eens een golfrit afbreken omdat iemand ligt te zwemmen of omdat iemand de regels nog niet kent. Ach, er zijn genoeg golven op zo'n dag 8).

theArthurrrr
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: Witchcraft Ouija 102; Mojo Tempo Pro 120; Slingshot Freestyle 115; Freeks 4.0->5.2; TurboGT 8.1

Bericht door theArthurrrr »

Het valt mij idd ook op, veel jonge garde ook. Super gaaf allemaal.
Planee schreef:
ma jun 29, 2020 9:34 am
Reindt schreef:
Ik vaar op dezelfde spot als Reindt en gisteren waren er een paar mensen die wel heel dicht langs je varen.
Iemand haalde me zeer dichtbij downwind in, ik kreeg een halve katapult, die schrok dus wel even.

Gabber
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Pieterbijlwindsurfing
Surf spul: Angulo Magnum 95 / 105 / 115, GUN, Vector

Bericht door Gabber »

Het Amstelmeer lijkt ook wel drukker dan voorheen, parkeerplaats staat regelmatig (bom) vol. Surfschool lijkt goed te draaien. Het Amstelmeer blijft een uithoek en een lastige plek voor de minder ervaren surfer als er meer wind staat. Met een O in de windrichting ook niet ideaal. Staan in het water kun je er amper als je iets verder het water op gaat. Nu de coronaregels wat versoepeld zijn er ook weer minder kiters, is voor hun ook geen ideale stek. Het waren er al niet veel. Voor beginners en herintreders geen ideale stek, tenzij je les neemt bij Niek. Op het schapendijkje kun je ook opstappen, voor de beginner en herintreder niet aan te raden. Ik heb al diverse mensen hun vin aan gort zien varen, zwempartijen en walks of shame.
Dus veel nieuwe gezichten inderdaad, meestal vragen ze ook nog hoe het werkt op het Amstelmeer, maar echt luisteren is wel eens een dingetje…. Wel leuk, dat zeker, steeds meer jeugd en inderdaad dames/ meiden.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Reindt »

Planee schreef:
ma jun 29, 2020 9:34 am
Reindt schreef:
Wat ik bedoel: o.a wat the Arthurrr ook al schreef maar ook dat mensen plekjes aan de wal denken te kunnen reserveren middels stoeltjes neer zetten aan de wal voor hun op een later tijdstip komende familie of maatjes. De duitsers zijn daar er bedreven in op bv de Kabbelaarsbank.
Wat ik ook bedoel is dat er een groep is die goed tot redelijk heen en weer kan surfen en een groep die daar minder bedreven in is en nog lerende is en dan bedoel ik echte beginners, prachtig en ik gun deze mensen zeer zeker het plezier en de gave om onze mooie hobby te leren, sterker nog ik help deze mensen als ze daar om vragen en soms zelfs ongevraagd als ik denk dat zij met een goed advies verder komen......maar als er ruimte zat is waarom mengen deze mensen zich in de banen van de de gevorderden, niet dat het niet mag maar onderdeeltje gebruik je verstand, het is namelijk zowel voor de beginner al voor de gevorderden behoorlijk gevaarlijk. Dat geld andersom natuurlijk ook, waarom moet een volleerd surfer super dicht langs een beginner heen rouzen om te laten zien dat ie zo goed is 🤔😳.
Nu weet ik ook wel dat het niet op iedere spot makkelijk te scheiden is maar op ons homespotje wel en meestal reguleert dat zich zelf, waar de wind heen waait, waait mijn spulletje als je nog niet zo bedreven bent 😉.
Bij ons komt het zelfs wel eens voor dat er mensen aan het zwemmen zijn door de baan waar de mensen met een rot gang doorheen surfen, is toch niet erg verstandig wel? Terwijl er ruimte genoeg is. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.
Zo iets 😉

Planee
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Planee »

Wat ik bedoel: o.a wat the Arthurrr ook al schreef maar ook dat mensen plekjes aan de wal denken te kunnen reserveren middels stoeltjes neer zetten aan de wal voor hun op een later tijdstip komende familie of maatjes. De duitsers zijn daar er bedreven in op bv de Kabbelaarsbank.
Dat is bijzonder inderdaad. Op mijn home spots eigenlijk niet meegemaakt. Maar ik heb geen ervaring met drukke dagen in Zeeland en dat zou iets zijn waar ik me ook aan kan irriteren. Helemaal als er geen plek zal zijn om te parkeren.
Wat ik ook bedoel is dat er een groep is die goed tot redelijk heen en weer kan surfen en een groep die daar minder bedreven in is en nog lerende is en dan bedoel ik echte beginners, prachtig en ik gun deze mensen zeer zeker het plezier en de gave om onze mooie hobby te leren, sterker nog ik help deze mensen als ze daar om vragen en soms zelfs ongevraagd als ik denk dat zij met een goed advies verder komen......maar als er ruimte zat is waarom mengen deze mensen zich in de banen van de de gevorderden, niet dat het niet mag maar onderdeeltje gebruik je verstand, het is namelijk zowel voor de beginner al voor de gevorderden behoorlijk gevaarlijk. Dat geld andersom natuurlijk ook, waarom moet een volleerd surfer super dicht langs een beginner heen rouzen om te laten zien dat ie zo goed is 🤔😳.
Nu weet ik ook wel dat het niet op iedere spot makkelijk te scheiden is maar op ons homespotje wel en meestal reguleert dat zich zelf, waar de wind heen waait, waait mijn spulletje als je nog niet zo bedreven bent 😉.
Bovenstaande passage is een van de redenen dat ik de vraag stelde. Zoals je een beginner kunt helpen met tips, kan dit ook bij de gevorderden. Even aanspreken wat je opvalt en wat mogelijke oplossing is kan denk ik veel effect hebben. De eerste post kwam op mij beetje over alsof er veel problemen zijn op het water met name door het "te druk" Vandaar de vraag. Het is dan snel beeldvorming die gaat spelen.

Zelf vaar ik zo nu en dan op het Alkmaardermeer/Wijk aan zee en soms op Schellinkhout en heb die ervaring met mede windsurfers eigenlijk niet en vind dat de windsurfers goed met elkaar rekening houden.
Uitgeest is een relatief kleine spot waar het met parkeren zomers snel druk kan zijn. Maar zelfs dan zijn er oplossingen, even spullen neerleggen en vragen of iemand oogje in het zeil houdt tijdens het wegzetten van de auto.
Wijk aan zee heeft op goede zomerdagen echt veel watersporters. Maar te druk heb ik in mijn 20 jaar windsurfervaring eigenlijk nooit ervaren. En bij een zomerdag met windje zes naar Horst, dan weet je ook waar je voor kiest. Er zijn voldoende andere spots.

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Reindt »

Allemaal waar. Maar waar eigenlijk de topic over gaat is dat het mij opvalt dat de populariteit van het windsurfen weer toe neemt en dat op zich vind ik wel mooi en ja dat levert dan weer andere daar aan gerelateerde zaken op.
Ik er behoorlijk van genieten als ik kinderen zie die onze sport willen leren en je ze dan die stappen ziet maken.

Mark
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Zeilnummer: NED-413
Teamrider: Fanatic Duotone ION
Surf spul: Vanalles :-)
Contacteer:

Bericht door Mark »

De "Windsurfing back to the 80's" vibe is op diverse surfspots goed te zien! 🔥🎉

Hebben jullie ook foto's of filmpjes van deze vibe? Deel ze dan hier in de reacties. We gaan er een mooi zomers nieuwsbericht van maken. 🤙

He ziet het ook terug in het aantal bezoekers van www.windsurfing.nl wat flink in de lift zit!

3CBEEBD0-FF69-4076-8050-E9B509F76998.jpeg
3CBEEBD0-FF69-4076-8050-E9B509F76998.jpeg (65.89 KiB) 1561 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Mark voor dit bericht (totaal 2):
funrideChiel75

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT »

Het is nou niet bepaald specifiek iets voor windsurfen of zo.
Heel veel zijn door corona gevlucht in allerlei hobbies en sporten, ben benieuwd wat er op termijn van overblijft.
Maar als je spullen kwijt moet is het nu wel goede tijd om te verkopen.

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: sweet waves
Surf spul: freemove JP/NP

Bericht door funride »

Het is vooral te zien aan het aantal old skoorl setjes die je op binnenwater op het water ziet.
Maar nog beter is dat er weer een nieuwe generatie aankomt, jarenlang was ik een van de “jongste” op mijn local spot maar laatste weken zie ik steeds meer tieners en twintigers op windsurf boards.
Deze gebruikers waarderen funride voor dit bericht:
Mark

Paul68
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door Paul68 »

Film uit de jaren 80, blijft gaaf om te zien:

Deze gebruikers waarderen Paul68 voor dit bericht:
Naishman

barth
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard - Gun - Naish

Bericht door barth »

Bijzonder dat er toen al gopro s waren!!!

claus3
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: rrd xfire 114, witchcraft chakra 95, reflex6, ncx, ezzy

Bericht door claus3 »

Mark schreef:
di jun 30, 2020 1:18 pm
He ziet het ook terug in het aantal bezoekers van www.windsurfing.nl wat flink in de lift zit!
Dat is een interessante constatering. Ik vraag mij af wie die nieuwkomers allemaal zijn. Zijn het grotendeels herintreders zoals ik 50 gepasseerd en draad weer oppakkend waar ze was achter gelaten tig jaar terug? Omdat ze nu tijd en middelen hebben? Zijn het mensen die er net als ik bewust voor kiezen om vaker vakantie in eigen land te houden omdat ze al dat gereis zat zijn? als ik dat grafiekje zo bekijk dan denk ik niet dat dit een kortdurende opleving is. Ik ben benieuwd waar het heen gaat.

Arnoh
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Best veel....

Bericht door Arnoh »

Paul68 schreef:
di jun 30, 2020 8:07 pm
Film uit de jaren 80, blijft gaaf om te zien:

Nice!

Arnoh
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Best veel....

Bericht door Arnoh »

barth schreef:
di jun 30, 2020 9:51 pm
Bijzonder dat er toen al gopro s waren!!!
viel mij ook op!

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt »

Gopro lijkt me niet helemaal het goede woord.... Je moet eerder denken aan een joekel van een kast waar een VHS video in moet passen. 🙈

jeroentvb
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: North Volt's HD 3.7 t/m 5.9, Thommen wave 74

Bericht door jeroentvb »

Het viel mij de afgelopen dagen ook op dat er een boel zeiltjes en gezichten op het water (schellinkhout) waren die ik nog nooit eerder heb gezien. Erg leuk om te zien dat mensen het weer oppakken, want dat lijkt het vooral. Tot nu toe maar een paar jongens gezien die ik rond mijn leeftijd inschat.

Quarkus
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Een hoop oude meuk :)

Bericht door Quarkus »

Ik ben zelf dit jaar, mede door de corona crisis, weer begonnen met surfen. Ik moest ook wat investeren in nieuw materiaal omdat het spul echt oud geworden was.
Vorig jaar helemaal niet gevaren, geen idee waarom. Maar dit jaar heb ik toch weinig te doen behalve beetje klussen enzo. En een bevriend stel heeft een beginners set aangeschaft dat is ook wel gezellig.
HEt valt me trouwens op dat de windvoorspellingen aardig verbeterd zijn. Dat is wel een groot verschil met vroeger.
Deze gebruikers waarderen Quarkus voor dit bericht:
funride

funride
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: sweet waves
Surf spul: freemove JP/NP

Bericht door funride »

jeroentvb schreef:
wo jul 01, 2020 11:06 pm
Het viel mij de afgelopen dagen ook op dat er een boel zeiltjes en gezichten op het water (schellinkhout) waren die ik nog nooit eerder heb gezien. Erg leuk om te zien dat mensen het weer oppakken, want dat lijkt het vooral. Tot nu toe maar een paar jongens gezien die ik rond mijn leeftijd inschat.
ik heb toch afgelopen dagen op Schellinkhout paar nog jongere jochies gezien ;) schat een jaar of 12-16
twee weken terug zelfs mannetje op een freestyle setje die nog moeite had met gijpen maar wel de ene na de andere spinloop sprong :clap:

Maar zelfs twintigers ontbraken afgelopen jaren (op Jeroen na), zijn er wel maar dan staan ze op een kite board.
Wat ik volledig snap omdat het toegankelijker is en minder gedoe met materiaal.
Ik denk dat als ik dertig jaar geleden de keus had gehad ik ook voor kiten was gegaan ipv windsurfen, al was het maar omdat het makkelijk op de fiets/brommer te vervoeren is dan een deur van 20kg :lol:

@ndre
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door @ndre »

6 juni jl op strand horst
IMG_20200606_144626.jpg
IMG_20200606_144446.jpg
Deze gebruikers waarderen @ndre voor dit bericht:
Mark

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door Reindt »

Webcamshot zaterdag 4juli 14:20 Kabbelaarsbank.
60243DE2-2A2D-4C95-84D6-2626B1397A98.jpeg
Deze gebruikers waarderen Reindt voor dit bericht:
Mark

Plaats reactie