Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Wijk aan Zee 28/6/2020

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Wijk aan Zee 28/6/2020

Bericht door Jeroensurf »

Gewoon omdat het lang geleden was dat het lekker waaide en het getij wat onhandig viel zondag 2 sessies gedaan.
In het zonnetje en zomerpak, lekker lauw water, 95l en 4.1 gevaren van 8.30 tot 12.30uur.
Daarna ff naar huis, bijkomen, wat gerommeld en gegeten en nog ff asfgetopt met hetzelfde setje van 19u tot 21.45u :P :P
Savonds hadden we even een uurtje magisch mooie golven dat was Epic, o.a Nelis echt op een perfecte golf een paar mooie slingers zien maken.
Beide sessies waren wel behoorlijk (te) druk en wie nog studeert, later rijk wil worden en een gat in de markt zoekt bij deze: Start een opticien zaak voor kiters!
Ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal bewust bijna elke regel aan hun laars lappen en consequent op iedereen indroppen dus die lui moeten wel bijziend zijn.
Deze gebruikers waarderen Jeroensurf voor dit bericht:
Nelis

EdwinR
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Freestyle/wave

Re: Wijk aan Zee 28/6/2020

Bericht door EdwinR »

Ja, dat was een lekker dagje! Dat kiten is gewoon een complot om het leven van windsurfers zuur te maken. Die lijnen zenden 5G uit, pas daar voor op!
Zelf hanteer ik op dit soort dagen liefst de simpele extra voorrangsregel: kiters hebben nooit voorrang :evil:. Maar dan treedt vaak voorrangsregel 0 in werking: goed zeemanschap, voorkom aanvaringen en problemen.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis »

De hele dag wind -> check
De hele dag ZW- -> check
Zon -> check
Warm water -> check
Surfmattie (die max 4 x per jaar op zee surft) enthousiast gemaakt om mee te gaan en vervolgens: AL zijn lijntjes moest vervangen, katrol van zeil brak met optuigen, niet de juiste mast had, sloom als een slak omkleed en conditie van een visstick :evil:

Avond sessie was zo ontzettend mooi en magisch! Lage zon 4,3 perfect gepowerd, water pis lauw warm, en zoveel blije gezichten! Bijzonderheid er waren in de avond gewoon slechts 2 kites! Iets meer richting pier gegaan en daar liep het zo mooi zeg! Paar keer met mn clew door het water gesleurd in de bottomturn zo heerlijk hard ingedraaid! Ook met uitvaren even opzij kijken en dan zag je sommige gasten echt zo gaaf de bottom turn inzetten en dan 360, aerials inzetten. Elkaar een golf gunnen en ruimte geven was echt mooi om te merken, bijna allemaal gasten die het spelletje snappen en weten wat wel en niet kan ;-)

4 golfritten gehad die echt waanzinnig voelden ( op beeld zal het er wel anders uit zien 8) ) Uitlijnen met de golf, beetje stallen, giek breed pakken, door de knieeen, zeil beetje plat en met benen de boardrails / tail maximaal belasten. Het zeil totaal / helemaal NIET gebruiken om door de bocht gesleurd te worden. Alsof ik weer wat nieuws had geleerd zo gaaf en spannend! Soms 3 dikke turns op een golf en met een euforische kreet en ditto smile naar de kant toe ;-)

Grappig detail: Ik heb nu een handvol foil sessie gehad en dat is echt een ander spelletje. Of het nu de veel kleinere set is waar ik gisteren mee voer of het veel intuitivere manier van varen is dan de foil, Alles ging met zoveel vertrouwen! De set lekker laten lopen, vol gas, beetje het board los laten slingeren en het zeil ook heerlijk bewegelijk, maakte mij totaal niet uit. Juist omdat je zoveel zonder trapeze vaart met die foil en nu heerlijk comfi ingehaakt overal heen knalt. Echt een eye opener.
Deze gebruikers waarderen Nelis voor dit bericht:
Jeroensurf

ultraprime
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: F2 Rave 84 + Rebel 75, STB 105, JP107, JP85, Naish Force V, Alpha & Combat, Maui Sails gieken
Contacteer:

Bericht door ultraprime »

#windsurf53
Ik vond m TOP op Wijk.
Van 13 tot 17 op t water 😀💨🌊☀️
4.2 kon na 1 rak al strak 🤩
Heerlijk gesprongen en een paar keer super mooi op de golf gedraaid.
Zo een met puntje in de lucht en dan nog net op tijd je tail in het al brekende schuim gedraaid krijgen. Inclusief applaus van een kiter die er met z'n neus bovenop zat👏🏻

Achterop mooie hoge golven en super glad ertussen🤗
Wat een slingers🤗
Ff na 3en paar wind dipjes maar dat kwam ook weer goed. Met laag steeds makkelijker.

Momentje van de dag: mooi eind naar buiten, komt en mooie steile grote golf aan! Die moet ik hebben. Springt er net een kiter van liks ergens vandaag 😖
Wat te doen? Verder varen is boem. De golf laten schieten is zonde. 🤔
Een rocket air!! 🚀. Dan ga je zelfs iets achteruit. (En body check in de lucht is beter dan kiter in je nek...)
BAM omhoog 😃 Kiter was al weer aan het zakken: heel vreemd om van boven op een kiter neer te kijken die nog in de lucht hangt 😂
(Na het landen zei ie wel sorry sorry sorry)
Screenshot_20200628-190116_Samsung Internet.jpg

jeti
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic quad 76,Fanatic triwave 88, naish force ,session,all terrain

Bericht door jeti »

Jaa magische dag, ik was er om 9.15. heerlijk, ik zat wat meer tussen de pier en het pad. wat mindere golven maar wel rustiger.
vd week meer :D van dit!!!!!

DirkB
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Quattro/NP/MFC/F-One
Contacteer:

Bericht door DirkB »

Ja, heerlijk om de reacties te lezen, en ik kan ze beamen. Was super met (voor mij) 5.0 en 84 liter Quattro Tempo. Wat een heerlijk boardje is dat toch. Hoge golven achterin volgas afblaffen en ook twee (voor mijn doen) hoge - op je bek- loops gepoogd. Ik ging er met hoog water op en toen het begon af te gaan werd het alleen maar hoger, steiler en gladder. Mijn beste sessie sinds een laaange tijd!!

WouterB
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Bic Techno 283, Tabou Dacurve, NP Expression 6.5,Gaastra Poison 4.7 & 5.4

Bericht door WouterB »

Tweede surfdag van het jaar en de eerste keer weer op zee in een hele lange tijd. Was al een uitdaging om (rond half 3) bij het strand te komen, wat een drukte zeg. Gelukkig toevallig een plek vlak bij het windsurfpad gevonden.

Eerste paar rakjes een klein eindje naar buiten gevaren en weer terug. Daarna kreeg ik wat meer moed, maar dat werd meteen afgestraft door een flinke golf die vlak voor m'n neus brak en me spoelde. Eh, ja, dit is wel effe anders weer dan binnenwater :silent:
En altijd fijn als je je setje moet loslaten en vier golven over je heen krijgt.

De tweede en derde keer gespoeld worden was gelukkig een stuk minder angstaanjagend.

Gelukkig was 4.7 op 95 liter wel perfect gepowerd om meteen in plané uit te varen.

Iemand nog tips om sneller te wennen aan varen op zee?

jeti
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic quad 76,Fanatic triwave 88, naish force ,session,all terrain

Bericht door jeti »

WouterB schreef:
ma jun 29, 2020 9:08 pm
Tweede surfdag van het jaar en de eerste keer weer op zee in een hele lange tijd. Was al een uitdaging om (rond half 3) bij het strand te komen, wat een drukte zeg. Gelukkig toevallig een plek vlak bij het windsurfpad gevonden.

Eerste paar rakjes een klein eindje naar buiten gevaren en weer terug. Daarna kreeg ik wat meer moed, maar dat werd meteen afgestraft door een flinke golf die vlak voor m'n neus brak en me spoelde. Eh, ja, dit is wel effe anders weer dan binnenwater :silent:
En altijd fijn als je je setje moet loslaten en vier golven over je heen krijgt.

De tweede en derde keer gespoeld worden was gelukkig een stuk minder angstaanjagend.

Gelukkig was 4.7 op 95 liter wel perfect gepowerd om meteen in plané uit te varen.

Iemand nog tips om sneller te wennen aan varen op zee?
Veel gaan Wouter! de omstandigheden zullen zooo verschillend zijn, zondag was harde wind en hoge golven, gisteren was het weer net even lastiger, maar vaak is het nog wat makkelijker.
Juist voorbij de branding krijg je even rust, ga dan op de terugweg niet helemaal tot het strand, dan krijg je de lastigse golven voor je kiezen.Het word elke keer weer wat makkelijker.

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Bericht door Nelis »

Impressie gemaakt door Michiel Hemmer
Deze gebruikers waarderen Nelis voor dit bericht (totaal 4):
jeroentvbArnohJeroensurfJorrit

Arnoh
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Best veel....

Bericht door Arnoh »

Supergaaf filmpje! :thumbup:

Indrukwekkend om te zien... ik nog steeds doorgeplaneerde gijpen oefenen :cry:

Lenes Junior
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Starboard / NeilPryde

Bericht door Lenes Junior »

Tripple backloop in 1 shot @ 0:43

Mooie speeltuin, lekkere golfritten. Loops. Daar zijn een hoop mensen met een glimlach naar bed gegaan.

Plaats reactie