Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Wijk aan Zee: Maandag 29/6/2020

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Wijk aan Zee: Maandag 29/6/2020

Bericht door Nelis »

Om 20.00 het water op en met de voorspelling dat het echt zou gaan waaien de keuze: 3.9 (Nog geen lekkere sessie mee gehad) of heel tricky... mijn Hotsails freak 3.5 :crazy: Gek gedaan en de 3.5 er op en maximaal bol en bijna geen downhaul. Eerste rak uitvaren MEGA ruim pompen en hoppa gewoon naar buiten! Wel even dobberen en toen de giek heeel hoog gezet. Wel ff wennen want klein zeil is er gevoelig voor houding en wegvallen van vlaag. Dat het opkomend tijd werd hielp ook niet echt kwa stroming :think: Toch kunnen opkruisen naar de pier en elke run naar buiten was weer spannend of ik niet zou stilvallen,erg goed voor techniek want je MOET ruim blijven varen en board vlak houden, ook al komt er een lekkere dikke bak aan. Golfrijden was lastig omdat ik geen zeildruk had met de topturn en er een paar keer achter viel. Dus les was, het nog verticalere deel van de golf pakken :eek:
Al met al prima vermaakt maar eigen kunnen was en stuk minder dan de dag ervoor. Golven waren dan wel weer een stukje hoger en dikker. Zelf helemaal achterin zag ik paar flinke "units" breken en daar werd iemand gewoon ver achter de branding gespoeld :eek:

ALs met al 1.5 uur vol gevaren en dat pompen en de zaak op gang houden kost wel veel meer moeite dan overpowerd kan ik melden 8)

EDIT: Zag dat we 30 tot 36 knopen wind hebben gehad en dat is gemeten op de kop van de pier. de lowwind van mijn 3.5 is dus best wel OK :cheer:

ultraprime
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: F2 Rave 84 + Rebel 75, STB 105, JP107, JP85, Naish Force V, Alpha & Combat, Maui Sails gieken
Contacteer:

Re: Wijk aan Zee: Maandag 29/6/2020

Bericht door ultraprime »

#windsurf54
Alweer TOP op Wijk!
Tandje meer wind dan gister. Grote bakken en alweer super glad ertussen. Zelfs 12 slingers. 🤗
Wederom het luchtruim geclaimd 🚀
Momentje van de dag: met afzetten en dan al springend helikopter geluiden horen..."this is air control" 🤣 (Maakt er net een helikopter een bochtje langs de kust)

16u verlenger gaatje langer gemaakt en 4.2 naar 4.0 getrokken.
14u16 - 17u15
Screenshot_20200629-225212_Samsung Internet.jpg

Plaats reactie