Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Parkeren Zonnemaire

Deel je ervaringen met alle spots in Nederland met je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Arbee
Freeride pro
Freeride pro
Teamrider: NED 1661
Surf spul: samen met m'n vrouw een trailer vol. :-)

Parkeren Zonnemaire

Bericht door Arbee »

Dit weekend veel wind voorspelt, vooral in Zeeland. Kan iemand mij vertellen waar ik het beste de auto kan parkeren als ik op Zonnemaire wil surfen. Andere tips over deze spot zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt,
Robert

RP6conrad
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: F2 Sputnik, NP Slalomzeil
Contacteer:

Re: Parkeren Zonnemaire

Bericht door RP6conrad »

In Zonnemaire is een ruime parking voorhanden, gewoon de pijlen volgen naar "Haven Bommenede". Afgelopen zondag stond de parking wel helemaal vol, maar het was dan ook uitzonderlijk weer. Normaal is er plaats zat. Zonnemaire is ideaal bij zuidwest, maar het is wel aflandige wind daar. Vlak water, naar rechts heb je de zogenaamde "binnen dammetjes". Ideaal voor speedsurfen, kan je rakken maken van bijna 2 km lang langs deze dammetjes. Erg vlak water, maar wel vlagerig omdat de wind over land komt. Je kan ook naar links varen, het grevelingen meer op, naar de buiten dammetjes. Moet je wel eerst een eind over de chop tot aan deze dammetjes. Hier is de wind constanter, maar ook harder ! Ik vindt het een hele mooie spot, maar niet direct voor beginners als het +20 knopen waait. Je kan alleen staan dicht aan de dammetjes, opgelet daar zijn ook mossel/oesterbanken, schoentjes verplicht dus.
Zonnemaire1.png
De bijlage Zonnemaire2.png is niet meer beschikbaar
Bijlagen
Zonnemaire2.png

Arbee
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Arbee »

oke, dank je wel. Duidelijke goede uitleg. Wie weet tot zondag.
Robert

Reindt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Genoeg! of?????

Bericht door Reindt »

Let wel, het water is van iedereen maar met een wind als a.s zondag (als het klopt wat ze afgeven) heb je daar als niet echte speeder niet veel te zoeken. De speeders varen je daar zo van je sokken om maar die downwind vlaag te pakken. En of je je daar als niet echte speeder echt happy bij voelt, ik weet het niet. Ik kom er in iedergeval niet onder die omstandigheden.
Het is maar een weet, doe er mee wat je wilt.

Arbee
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Arbee »

tsja, wanneer ben je een echte speeder? Zal met behoorlijk klein (lees smal) materiaal aankomen, en een redelijke snelheid halen. Denk dat dat wel goed komt ;-) Is gewoon een nieuwe spot en misschien gaan we daar heen. Ook eerst maar zien of die 30+ knopen gehaald gaan worden. Ik zal in ieder geval voorzichtig zijn, en nu extra opletten na dit advies. 8)

TheoH
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Future Fly Boards, Gun Sails, Sonntag Fins

Bericht door TheoH »

Gewoon gaan, Robert. Vlagerig, maar prachtige spot. Kan Kirsten haar pr's weer aanscherpen.
Laatst gewijzigd door TheoH op za jul 04, 2020 2:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen TheoH voor dit bericht:
Arbee

Ron Gijzen
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: Futura 117, Rocket 115, 3S 96; Severne Turbo 9.2, 8.1, 7.0 & 6.0 Vandal Enemy 5.3, 4.7 & 4.2

Bericht door Ron Gijzen »

Filmpje van Zonnemaire afgelopen zondag:

Ik heb geen last gehad van speeders die me van de sokken vaarden, terwijl het toch best druk was.
In het filmpje zat ik ff op het wat drukkere deel, maar ik heb uren bij de buitendammen gevaren, wat verder naar buiten om de snelle jongens niet in de weg te zitten, en dan heb je het water voor jezelf.
Laatst gewijzigd door Ron Gijzen op do jul 02, 2020 11:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

RP6conrad
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door RP6conrad »

Heel tof filmpje, de giekmontage is verreweg het beste wat ik in lange tijd gezien heb. Dank zij de talloze gijpen / val / waterstart /overstag wordt het niet eentonig. Zoals je ziet valt het best mee met de "speeders". Als je echt dicht tegen de binnendammen wil varen (>10 meter) is het wel drukker natuurlijk, en zijn er ook tegenliggers met hoge snelheid. Gewoon het gezond verstand gebruiken en ruim vooraf duidelijk kiezen lang welke kant je mekaar passeert. De voorrangsregels bakboord/stuurboord worden meestal nogal vrij geinterpreteerd, dus daar zou ik niet op vertrouwen. Huidige voorspelling voor zondag is 30 knopen, maar vrijdag en zaterdag kan het ook al top zijn met +20 knopen.

Soul surfer
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Veel te veel
Contacteer:

Bericht door Soul surfer »

Mooie spot en als je daar een keer wil varen gewoon gaan.
Houdt wel in de gaten dat het eerste deel net achter het dammetje veel mosswl banken liggen daar moet je niet komen.

RP6conrad
Deur-surfer
Deur-surfer
Contacteer:

Bericht door RP6conrad »

Gisteren heeft Vincent Valkenaers nog een top van 86 km/h gehaald op deze spot ! En een alfa van 55 km/h ! https://www.gps-speedsurfing.com/defaul ... &spotid=62

Ed
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Ed »

Mooie spot om te windsurfen , lekker naar buitendammetjes , Hompelvoet en "Atol", foto bijlage 2 , alle ruimte.
Parkeerruimte genoeg , zekers bij wat minder wind.
Wel heel belangrijk , schoentjes aan met wel bekende Kevlar bodem.
Veel plezier

Plaats reactie