Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Jp > PD

Hier kun je alles kwijt wat te maken heeft met speed, slalom, formula en de raceboard klasse.

Moderators: RaymondW, Frank-363, Jurjen

Plaats reactie
matito
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: mistral emotion 151,jp supersport 69 pro,light wind 90 pro

Jp > PD

Bericht door matito »

Hey,

Na jaren surfen met jp zou ik overwegen om naar PD boards over te schakelen,eerste wissel,zou light wind board worden geen foil nu heb ik de light wind 90 en een formula ,slalom 80,super ride gold 132 liter,super sport 118 liter pro,magix ride 114 liter pro.
Voornaamste reden de formula al 2 x hersteld van delaminatie op verschillende plaatsen nu terug op 2 plaatsen delaminatie en is juist wat ouder dan 2 jaar en geen garantie,kut dus en er wordt niks aan gedaan van jp uit,dus jammer

Wie ervaring geeft met PD hoor ik het graag ,grts matito

Goya
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: GA Cosmix/Matrix & Tabou Rocket

Re: Jp > PD

Bericht door Goya »

Switchen uit “wraak” is mogelijk wat overdreven? Ik za de open 🚪 maar intrappen: kun je pd niet ergens proef varen? Waarom geen tabou of starboard of goya of rrd of of of...?

Overigens heeft mijn rocket ‘15 het ook al gehad en valt de lak er af als je er naar kijkt. Desondanks we een fijn board.

jeti
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: fanatic quad 76,Fanatic triwave 88, naish force ,session,all terrain

Bericht door jeti »

Het zijn toch dingen die niet mogen gebeuren.
Niet nat in een boardbag laten zitten? Ik zou er in dat geval ook wel klaar mee zijn.
Ik heb overigens met een oudere JP nooit problemen gehad

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Highwinds, Severne, Moses, Horue, Fanatic skate

Bericht door Ilja85 »

Wel de ontluchtingsplug netjes open gedraaid? Anders drukt hij hem van binnenuit kapot wanneer ie heet wordt in de auto.

matito
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door matito »

Goya schreef:
zo jul 19, 2020 2:27 pm
Switchen uit “wraak” is mogelijk wat overdreven? Ik za de open 🚪 maar intrappen: kun je pd niet ergens proef varen? Waarom geen tabou of starboard of goya of rrd of of of...?

Overigens heeft mijn rocket ‘15 het ook al gehad en valt de lak er af als je er naar kijkt. Desondanks we een fijn board.
Hey, uit vraak zekers niet ik wil eens een ander merk overwegen, de merken varen toch bijna even lekker, voor mij is de kleur van belang🤙

matito
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door matito »

jeti schreef:
zo jul 19, 2020 2:33 pm
Het zijn toch dingen die niet mogen gebeuren.
Niet nat in een boardbag laten zitten? Ik zou er in dat geval ook wel klaar mee zijn.
Ik heb overigens met een oudere JP nooit problemen gehad
Deze worden altijd gedroogd en dan weg in de boardbag bij mijn andere ook geen problemen juist de formula, 🤙

matito
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door matito »

Ilja85 schreef:
zo jul 19, 2020 3:03 pm
Wel de ontluchtingsplug netjes open gedraaid? Anders drukt hij hem van binnenuit kapot wanneer ie heet wordt in de auto.
Hey, deze worden altijd bij warm weer of warme landen open gedraaid 🤙

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Ilja85 »

matito schreef:
zo jul 19, 2020 3:08 pm
Ilja85 schreef:
Dat is niet genoeg hoor bij veel gebruik. Je auto wordt in de zon ontzettend heet en de lucht in je board zet dan uit. Daardoor drukt hij het binnenlaminaat los van de EPS (piepschuim) kern.
Zeker tegenwoordig, boards moeten licht zijn dus de meeste merken hebben een binnenlaminaatje met heel karig epoxy en een beetje 80grams glas. En vooral bredere boards met grote vlakke oppervlaktes zijn hier gevoelig voor.

Die plug moet na iedere sessie open gedraaid worden helaas. Was er zelf ook niet goed in vroeger, maar nu ik zelf bouw wel.. :+ :P

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

Daarom zijn er goretex pluggen.
Vervelend is het wel als een board delamineerd, alleen in het vliegtuig deed ik de schroeven los verder niet eigenlijk.
Nu met de Gore-Tex ventielen hoe je nergens meer over na te denken, wel grappig dat Carbonart dat alweer 10jr heeft terwijl de grotere merken er nu pas mee komen

racefoil
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Goya Bolt 105 - 125 & Point-7 & Finish, Mistral & Ezzy

Bericht door racefoil »

Ik heb geen overzicht welke merken met die nieuwe zelf regulerende pluggen werken doch lees op de website van FMX Racing dat ook zij de "Goretex self-regulating air valve" monteren in hun boards :D

oossie71
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: Blacksheep
Surf spul: Point-7 AVboards Proboom
Contacteer:

Bericht door oossie71 »

AV en FutureFly ook Opvallend allemaal Kinetic boards
Deze gebruikers waarderen oossie71 voor dit bericht:
Jeroen Schuitema

matito
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door matito »

Ilja85 schreef:
zo jul 19, 2020 6:12 pm
matito schreef:
zo jul 19, 2020 3:08 pm
Ilja85 schreef:
Dat is niet genoeg hoor bij veel gebruik. Je auto wordt in de zon ontzettend heet en de lucht in je board zet dan uit. Daardoor drukt hij het binnenlaminaat los van de EPS (piepschuim) kern.
Zeker tegenwoordig, boards moeten licht zijn dus de meeste merken hebben een binnenlaminaatje met heel karig epoxy en een beetje 80grams glas. En vooral bredere boards met grote vlakke oppervlaktes zijn hier gevoelig voor.

Die plug moet na iedere sessie open gedraaid worden helaas. Was er zelf ook niet goed in vroeger, maar nu ik zelf bouw wel.. :+ :P
Hey,

Wordt gedaan, maar je ziet duidelijk dat het niet goed gedaan is aan het board zitten stukken bij waar geen lijm aan is🙃duidelijk een maandag boardje

Ikkie
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Boards: Fanatic Jag 135L / Zeilen: Gaastra Phantom 9.2 en 7.9 en Swift 6.5

Bericht door Ikkie »

Deze worden altijd gedroogd en dan weg in de boardbag bij mijn andere ook geen problemen juist de formula, 🤙
[/quote]

Het forum staat vol met berichten over delaminatie van boards die in de bags worden weggelegd. Persoonlijk zou ik er daarom wel 2 keer over nadenken voordat ik mijn board in de boardbag wegleg...……….

Ilja85
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Ilja85 »

Ikkie schreef:
ma jul 20, 2020 5:14 pm
Het forum staat vol met berichten over delaminatie van boards die in de bags worden weggelegd. Persoonlijk zou ik er daarom wel 2 keer over nadenken voordat ik mijn board in de boardbag wegleg...……….
[/quote]

Ligt eraan hoe, ik leg ze al 20 jaar lang in boardbags weg. Nog nooit een probleem gehad, maar ik ben wel voorzichtig met de ontluchting als het heet is of de zon flink schijnt.

Boards van tegenwoordig hebben 80grams glas oid als binnenlaminaat. Daar zit maar superweinig epoxy in en daardoor is de marge voor fouten ook heel klein, is ook geen spons die met vacuum trekken weer leeg gedrukt wordt zoals bij carbon. Weet niet of ze de sandwich laag primeren in de fabriek maar waarschijnlijk niet want gewicht en na een paar jaar een nieuwe verkopen. :+

Plaats reactie