Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Tabou Pocket wave 87 2017 met single vin

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Franxsurf
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Tabou 3S 96, Pocket wave 78, Slingshot Wizard 105Hotsails Superfreaks

Tabou Pocket wave 87 2017 met single vin

Bericht door Franxsurf »

Heb net een mooie pocket wave uit 2017 gekocht.
87 liter en lekker kort, 216 cm maar.

Bedoeling is deze vanaf 17 a 19 knopen te gebruiken in bump en jump omstandigheden. (Ketel- / Ijsselmeer)
Wil hem ook als single fin gaan varen om er zo veel mogelijk snelheid mee op te bouwen.

Enig nadeeltje is dat er slotboxvinnen in moeten. Die heb ik zo niet liggen om uit te proberen wat de ideale combi is.
Wel heb ik US box vinnen liggen: Shockwave 19,5 Shockwave 21,5 en MUF wave 22 cm zijn die om te bouwen zijn naar slotbox?

Wie heeft er ervaring met single vin varen op dit board/ tips voor me?

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy 5.8 tot3.7 Witchcraft Flextail 104 + V4 95, div SUPS en een foilset

Re: Tabou Pocket wave 87 2017 met single vin

Bericht door Jeroensurf »

Je moet best licht zijn om met 17knopen zo klein te varen.
Dan helpt een vin met veel lift, dus de Mufin!
Wat betreft ombouwen...ui de meeste gevallen volstaat het pinnentje eruit tikken, veel meer is er niet nodig.
Evt kun je nog met een dremel hapjes uit de vin halen waar de schroeven ingrijpen, maar als de vin echt strak zit is dat nauwelijks nodig (en daarna met pin nog steeds prima met US te varen.

Plaats reactie