Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Friction pad oude NS giek gold series

In dit forum kun je al je vragen kwijt betreft algemene surfonderdelen, accessoires, algemene vaartechnieken en alle overige vragen die niet onder te verdelen zijn in de bovenstaande disciplines.

Moderators: christiaan1111, Jurjen

Plaats reactie
Goya
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: GA Cosmix/Matrix & Tabou Rocket

Friction pad oude NS giek gold series

Bericht door Goya »

Vraagje of iemand een suggestie heeft hoe ik aan een vervangende friction pad (SDM) kan komen?

Heb van MP een gold series giek gekocht van (vermoedelijk) <2010. Bleek dat de friction pad er niet op zat, dat rubber binnenin de kop. Voor nu heb ik er een van een oude giek afgetrokken maar deze past niet lekker en ga ik onherroepelijk verliezen.

Update: wat ik zo zie is het de bedoeling dat het (origineel) transparant rubber is en niet gelimiteerd tot enkel de gold series. Misschien heeft iemand nog een versleten north giek liggen waar het nog op zit?

Foto ter info:
Bijlagen
F679BD1E-FC66-431B-BAF8-644AAF2ED191.jpeg
F679BD1E-FC66-431B-BAF8-644AAF2ED191.jpeg (59.37 KiB) 433 keer bekeken

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Re: Friction pad oude NS giek gold series

Bericht door Planee »

Onlangs heb ik een ander onderdeel vervangen van een goldgiek vervangen.
Bij kater lag een oude giekkop die als dummy diende. Dus daar is ook het onderdeel wat jij zoekt aanwezig. Even bellen is het advies. Al lijkt de giekkop van jouw foto niet op de goldgiek die ik in bezit heb.

Goya
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Goya »

Wat ik kan vinden werd deze kop rond 2006 gebruikt en in ieder geval vanaf 2010 is een ander model (eerste versie huidige?) gekomen. Tevens gedeeld met de silver versie en naar het lijkt een vroege hybride versie. Dit wetende heb ik mss een beetje overbetaald 😊

Vaart verder prima overigens

iHans
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: SB Futura 121, SB S-Type 93, Neilpryde Hellcat 7.2 en 6.2 Severne Blade 5.3 4.7 4.2

Bericht door iHans »

Ik heb de Silver giek met een scheurtje in de kop maar moet eerst een andere vinden voor leuke prijs. Vind alles nogal duur op het moment.... Als het zover is en je bent nog niet voorzien meld ik me.

RonaldvT
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door RonaldvT »

Goya schreef:
ma jul 27, 2020 1:48 pm
Wat ik kan vinden werd deze kop rond 2006 gebruikt en in ieder geval vanaf 2010 is een ander model (eerste versie huidige?) gekomen.
2009 was het eerste jaar met het iFront-kopstuk, en was meteen voor alle gieken (Platinum, Gold, Silver en Red).
Voorzover ik kan zien lijkt 2002 t/m 2008 wel allemaal hetzelfde kopstuk te hebben te hebben gehad (maar plaatjes zijn klein).
Mischien eens bij surfshop(s) vragen, vaak hebben ze nog wel een bak met oude onderdelen enzo.

Planee
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: freestyle 100 liter, mistral syncro 76 liter. 4.2 voodoo, 4,5 en 5,0 hero,5.7 ice. Xantos 295

Bericht door Planee »

RonaldvT schreef:
ma jul 27, 2020 5:40 pm
Goya schreef:
ma jul 27, 2020 1:48 pm
Wat ik kan vinden werd deze kop rond 2006 gebruikt en in ieder geval vanaf 2010 is een ander model (eerste versie huidige?) gekomen.
2009 was het eerste jaar met het iFront-kopstuk, en was meteen voor alle gieken (Platinum, Gold, Silver en Red).
Voorzover ik kan zien lijkt 2002 t/m 2008 wel allemaal hetzelfde kopstuk te hebben te hebben gehad (maar plaatjes zijn klein).
Mischien eens bij surfshop(s) vragen, vaak hebben ze nog wel een bak met oude onderdelen enzo.
Dat is wat ik probeerde aan te geven. Bij kater ligt een 2e hands kopstuk waarvan ik het idee heb dat het betreffende onderdeel er op zit. Zelf heb ik de clip gekocht die was bij mijn giek gebroken. Succes met de zoektocht!

Goya
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Goya »

De verkoper heeft een pad gevonden. Hij gaat het nasturen. Hopelijk is het de goede anders zal ik eens rond gaan bellen.
@iHans , vooralsnog hou ik me aanbevolen. Als het anders wordt laat ik het weten. 👍
Bijlagen
2C314D27-D7AB-478C-A7AE-AAD6F587C8F5.jpeg
2C314D27-D7AB-478C-A7AE-AAD6F587C8F5.jpeg (71.99 KiB) 285 keer bekeken

Planee
Freeride pro
Freeride pro

Bericht door Planee »

Goya schreef:
ma jul 27, 2020 7:04 pm
De verkoper heeft een pad gevonden. Hij gaat het nasturen. Hopelijk is het de goede anders zal ik eens rond gaan bellen.
@iHans , vooralsnog hou ik me aanbevolen. Als het anders wordt laat ik het weten. 👍
Durf het op basis vd foto noet te zeggen..
Hopelijk past het. Altijd balen als door z'n kleinigheidje je giek onbruikbaar is

Goya
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Goya »

Onbruikbaar is wel veel gezegd. Heb er een pad van een andere giek tussen geduwd en dat gaat prima zolang de kop dicht zit om de mast.

Maar ik heb op dit moment 7 gieken in m’n kar liggen dus ik wil alle oude zsm verkopen. En ik verkoop ze liever wel compleet 😊

iHans
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: SB Futura 121, SB S-Type 93, Neilpryde Hellcat 7.2 en 6.2 Severne Blade 5.3 4.7 4.2

Bericht door iHans »

Deze heb ik
Bijlagen
8F6D47FF-2665-46C9-8872-A8BF146F8BBE.jpeg
EAA475A6-36E9-4EA5-BD36-BE09B3C8193E.jpeg

Goya
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Goya »

Yep das duidelijk een andere. Helaasss

Ik wacht het nog even af maar ik ben vast en zeker geïnteresseerd. Welke maat giek zoek je?

iHans
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door iHans »

180/190 carbon

Goya
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Goya »

Daar kan ik niet bij helpen sorry.
Gister weer heerlijk gevaren met de giek. Ondanks dat het een oudje is mag ik niet mopperen.

eckerdt
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: van alles en nog wat

Bericht door eckerdt »

image.jpg
image.jpg
Heb je hier wat aan? @Goya

Goya
Funboarder in spe
Funboarder in spe

Bericht door Goya »

@eckerdt , ik waardeer het meedenken! Een dergelijke pad heb ik nu in gebruik. Deze past helaas niet netjes dus ik bedank (zeer) vriendelijk en hoop op een echte NS die mogelijk onderweg is.

De jouwe is symmetrisch met aan beide zijden drie “gaten” ter bevestiging. Echter de north kop is dat niet. Zie ook de foto’s van @iHans .
Deze gebruikers waarderen Goya voor dit bericht:
eckerdt

Plaats reactie