Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Hindeloopen of workum

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
claus3
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: rrd xfire 114, witchcraft chakra 95, reflex6, ncx, ezzy

Hindeloopen of workum

Bericht door claus3 »

Ik vraag mij af waar ik bij west het beste kan varen bij Workum of Hindeloopen. Ik ken geen van deze spots. Ik vrees een beetje in de lijnen van de kiters verstrikt te raken :( wat is jullie mening?

zeldenrust
Funboarder in spe
Funboarder in spe
Surf spul: Veel oude meuk dat het nog prima doet

Hindeloopen of workum

Bericht door zeldenrust »

Schellinkhout is met name in de weekenden met harde wind ook meestal heel druk met Kiters. Toch als ik op het water ben vind ik het altijd wel weer meevallen . Gelukkig nog nooit brokken gehad.
De door jou genoemde spots ken ik niet.

Spike_B
Freeride pro
Freeride pro
Contacteer:

Re: Hindeloopen of workum

Bericht door Spike_B »

Nooit problemen gehad met kiters op Workum en Hindeloopen. Zij blijven meestal dichter langs de kant, zeker de beginners. Je moet elkaar wat ruimte gunnen en dan is er niks aan de hand. Je kan makkelijk vrij van ze varen, er is ruimte genoeg.

Buten
Deur-surfer
Deur-surfer
Surf spul: Starboard 74ltr, Fanatic 84ltr, Mitral 95ltr, North Sail 3.7, 4.5, 5,3 Gaastra 5.5, 6.5, 7.0

Bericht door Buten »

Bij een keuze tussen Workum en Hindeloopen zou ik als windsurfer voor Hindeloopen kiezen.
Voornaamste reden is niet zozeer dat Hindeloopen nog een heel mooie surfspot is, maar in Workum moet je toch algauw 300 meter lopend door het water over, wil het diep genoeg zijn.

Ik ben er drie weken geleden in Workum voor het eerst op het water geweest (Oosten wind, wat overeenkomt met je vaarrichting bij West) en ga er nooit weer heen als windsurfer. Het hele eind met je materiaal door het water lopen (vaak nauwelijks 15 cm diep) daarna een zandbank over die boven het water uitkomt. Daarna voldoende diep water om prima te windsurfen, maar vond dat te ver lopen. Er zijn dan veel betere surfspots vlakbij zoals Stavoren, Makkum of Molkwerum, maar dat is voor mij een persoonlijke voorkeur.

Dan zou ik toch voor Hindeloopen gaan.

claus3
Freeride pro
Freeride pro
Surf spul: rrd xfire 114, witchcraft chakra 95, reflex6, ncx, ezzy

Bericht door claus3 »

ok :thumbup: tnx goed te weten :)

Endewerf
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: RRD FSW 85,Fanatic Ray95, Speedster 69, Angulo Release W, Ezzy 4.5&5.0&5.8 Gaastra 7,0&7,8&8,3
Contacteer:

Bericht door Endewerf »

Effe wat nuances. Als je goed kan surfen ga je naar Hindelopen (in deze periode pas vanaf windkracht 5 en meer omdathet waterpeil te laag is voor vinnen groter dan 30cm). Waarom: redelijk veel golven en bij de zandbanken flinke golvenwat fijn is als je goed kan surfen. Workum is idiaal voor beginners. Je vaart in de baal/kom links is windsurfers en rechts is kiters. In de praktijk kom je elkaar vaak tegen maar het is geen Schellinkhout omdat daar minder kitescholen zijn. Redelijk ondiep maar inde zomer kan je daar met een wiervin van 32cm wel varen. In deze periode moet het ook harder waaien ivb met het waterpeil. En met oost kan je daar absoluut niet varen, ook niet met noord of noordwest. De wind stuwt het water uit de kom. Je kan uiteraard 100 meter door de kom heen ploeteren en opstappen na de zandbanken. Lijkt me niet slim

Workum

Hindelopen

Kwam vroeger op Workem regelmatig ivb met beginnende vriend die niet happy was op Hindelopen.

Plaats reactie