Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

Woensdag 14 oktober Uitgeestermeer FOIL

Opzoek naar een windsurfmaatje om samen te gaan surfen? Plaats het hier! Ook kan je nog lekker napraten over de surfdag!!

Moderators: RaymondW, christiaan1111

Plaats reactie
Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Woensdag 14 oktober Uitgeestermeer FOIL

Bericht door Nelis »

Met een voorspelling die een laf windje uit ONO voorspelde zonder thermiek hield ik de windmeters in de gaten, zonder veel hoop voor een sessie, zelfs met een foil. Uiteindelijk voor Uitgeest gekozen en alleen 4,9 en 5.5 ingeladen. Bij aankomst zie ik.. schuimkoppen! :shifty: Balen want overpowerd foilen is mij eens overkomen en ik had 0.0 plezier. Met gezonde tegenzin de 4.9 strak getrokken en hope for the beste, prepare for the worst. En de wind kakte iets in maar nog steeds stevig maar tot mij verbazing ging het echt lekker! Laatste keer was op zee met 4.3 en dat was echt survival, dan is een meer met wat chop een eitje, zelfs met een te groot zeil. Grootste nadeel van de foil, je pakt teveel hoogte ;-) Aan mijn downwind techniek moet ik nog werken en ook vliegend gijpen nog geen progressie. Om mij heen werd er echt met van alles gevaren; Van 8.8 tot 5.0 werd er geplaneerd.
Ik merk ook dat veel achterop komende windersurfers niet doorhebben dat ik steeds scherper vaar in vlagen en een koers vaar die hun lijn doorkruist. Wellicht typische binnenwater actie maar kijken en ANTICIPEREN is voor sommigen nog een ongelezen hoofdstuk. :crazy:

Waar ik tot nu toe altijd met een minimaal downhaul en veel bolling over de giek getrimd zeil voer, is dat een normaal opgetuigd en best wat loose leech heerlijk is ! Ook omdat het lekker doorwaaide van tot wellicht wel 20 knopen. Kortom heerlijk wat meters gemaakt!

Wat opviel aan de set:

De 2 tuttlebox schroeven na uur varen kunnen allebei weer een slag of twee gebruiken
Fuselage schroeven (3 stuks) ook losser en daardoor speling :think:

Leerzame dag en grens wat verlegd. En verschil tussen zeewater en binnenwater.. WOW :eek: KOUD!
Deze gebruikers waarderen Nelis voor dit bericht:
Jeroensurf

Jeroensurf
Elite windsurfer
Elite windsurfer
Surf spul: Ezzy,s 2 Witchrafts, div Sups en een Wingset.

Re: Woensdag 14 oktober Uitgeestermeer FOIL

Bericht door Jeroensurf »

Hoe was het met het wier?

Nelis
Hardcore windsurfer
Hardcore windsurfer
Surf spul: Witchcraft V4.0 KS3 4.3 - 4.9 - 5.5

Re: Woensdag 14 oktober Uitgeestermeer FOIL

Bericht door Nelis »

Nagekomen bericht... Geen wier gezien of gevoeld 👍
Deze gebruikers waarderen Nelis voor dit bericht:
Jeroensurf