Krijg je een wachtwoord foutmelding? Probeer dan eerst een reset : Reset
Mocht dat niet lukken dan kun je een verzoek indienen via het contact formulier.
Vermeld hierbij wel wat je forum gebruikersnaam is : Contact

[Frankrijk] La Tranche Sur Mer

Deel je ervaringen met alle spots in Europamet je medesurfers.

Moderators: 4Windsurfing, RaymondW

Plaats reactie
Joshua
Windsurf guru
Windsurf guru
Surf spul: Sainval, Pat Love sails, Weichart Ianovated - ...
Contacteer:

Re: [Frankrijk] La Tranche Sur Mer

Bericht door Joshua » wo mei 08, 2013 8:43 pm

6 jaar super verkaansie's gehad daar. Camping Le Grand Pre.

Lees maar mijn stukjes over la Tranche sur mer.
Cote de la Lumiere 8) en ga pizza eten bij Rico.
Dagje La Rochelle.
Op het strand direct achter catamaran opslag opgang strand zit een patat zaak met spring kussen..
Pak een Frite Calamares met moutarde de Dijon, en denk aan mij als de vlammen je neus uit komen hehehehe.

Bon vacance.

HansSC
Worldcupper wannabe
Worldcupper wannabe
Surf spul: peddelspul, slalomsetje en een longboard
Contacteer:

Bericht door HansSC » di jul 23, 2013 11:29 am

kom net terug van 2 weken la Tranche, om te suppen weliswaar maar toch. samengevat; door de hogedrukgebieden op de oceaan geen tot bijna geen golven :cry:

De eerste zondag was de raid, een dik evenement met 3 heats met iets van 150 deelnemers, een helicopter en een start met een vette rib die van de lage naar de hoge boei knalde. De hele wedstrijd zag er van de kant af top uit. Daarna de hele week 4-6 bft met flatwater-slalom condities, maar dan met knalblauw water en 30 graden, boardshort. De tweede week minder wind, maar nog steeds de occasional 5 bft. De zeilmaten die er gevaren werden waren 6 tot 9m2.

RLuinge
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door RLuinge » ma aug 05, 2013 3:55 pm

Dit jaar maar eens die kant op geweest. Viel mij tegen. In anderhalve week (tussen 16/7 en 26/7) een keer kunnen surfen met 8.6. Omgeving niet heel erg bijzonder en weinig te doen. Volgend jaar maar weer richting de Alpen.

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » di aug 06, 2013 8:00 am

Hmm ik heb er dezelfde periode als HansSC gestaan en 4 maal kunnen varen met 8.6 en 117W. Een dag waaide het harder maar waren we er niet. Ennu als ik met 8.6 vaar is het zeker geen 5-6bft....

Taan
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Skate112ltd, Freewave86, Witchwave70, Hotsails liquid7.0 Fire6.0 Smack5.3, Gun WaveMC 4.7, 4.0

Bericht door Taan » di aug 06, 2013 11:23 pm

Ik heb ook minder wind gezien dan vorig jaar. Ik was er van 15 juli t/m 2 augustus.
4x kunnen varen met 9.0 en 1x met 7.0 maar zeker niet alle momenten meegepakt.

Ik vind dat er zat te doen is in de buurt. Wij zijn er nog lang niet uitgekeken. Het zou alleen leuk zijn als er wat meer nederlandse speelkameraadjes voor onze kinderen zouden zijn. Evengoed heb ik me weer heerlijk vermaakt. Volgend jaar weer!

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Teamrider: KAsail.com
Surf spul: Wanna try a -> KASAIL <- PB me!
Contacteer:

Bericht door sgsdebruijn » za jan 18, 2014 11:36 pm

Wij zitten eraan te denken om hier aankomende zomer heen te gaan. Camping La Baie D'Aunis. Het ziet er leuk uit.
Kinderen dan 5 en 6, is het zwembad ok? Zullen wel vaak naar het strand gaan maar toch.
Nog een beetje NL's daar?, leuk voor de kinderen.

Is het mogelijk om te trainen op de racefiets? Of beter een mtb meenemen?
Zat zelf te denken aan een FF125 met 7.9 en m'n F95 met 6.6, heb ook nog een SX L liggen, zou de 7.9 voldoende tijd?
Hoor jullie antwoorden graag, dank alvast

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » zo jan 19, 2014 9:04 am

Wij gaan komend seizoen waarschijnlijk ook weer. Ik heb afgelopen seizoen alleen mijn 8.6 en 117w gebruikt. Zwembad is netjes maar niks bijzonders. Met eb is het leuk om over het dan brede strand te lopen en beestjes te zoeken e.d. Dingen te doen zijn er wel maar minimaal een uur rijden. Wielrennen en MTV zou ik zou niet weten... Let er wel op dat de camping niet echt gras heeft. Dat is op je eigen plekje wel lastig met kids. Wij waren er net voor hoog seizoen en toen waren er wel Nederlanders.

La tranche sue mer is natuurlijk wel dichtbij met winkeltjes en restaurantjes!

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door sgsdebruijn » zo jan 19, 2014 11:20 pm

Klinkt goed hoor Meindert, ga eens een mail sturen naar de camping deze week.

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » ma jan 20, 2014 9:17 am

Wij hebben ons er prima vermaakt. Je kan vanaf de camping met je spulletjes naar het strand. Is wel 300-400 meter lopen en helaas langs parkeerplaats. lastig met op getuigd zeil. Ik reed meestal met de auto naar een speciale watersport parkeer plaats. Daar moet je wel op zand of op asfalt optuigen.

Taan
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Surf spul: Skate112ltd, Freewave86, Witchwave70, Hotsails liquid7.0 Fire6.0 Smack5.3, Gun WaveMC 4.7, 4.0

Bericht door Taan » ma jan 20, 2014 12:28 pm

sgsdebruijn schreef:Wij zitten eraan te denken om hier aankomende zomer heen te gaan. Camping La Baie D'Aunis. Het ziet er leuk uit.
Kinderen dan 5 en 6, is het zwembad ok? Zullen wel vaak naar het strand gaan maar toch.
Nog een beetje NL's daar?, leuk voor de kinderen.

Is het mogelijk om te trainen op de racefiets? Of beter een mtb meenemen?
Zat zelf te denken aan een FF125 met 7.9 en m'n F95 met 6.6, heb ook nog een SX L liggen, zou de 7.9 voldoende tijd?
Hoor jullie antwoorden graag, dank alvast
Camping Baie D'Aunis moet je snel bij zijn. In maart/april konden wij al niet meer reserveren voor een vakantie in juli.
De camping is niet veel bijzonders, maar wel lekker dichtbij het strand. Helaas geen gras.
Ik zou een wel loopkarretje meenemen voor mijn spullen, maar je kunt ook de auto parkeren naast het strand. Dat is ook super.
Er is eigenlijk altijd wel een plek. Met opgetuigde spullen vanaf de camping is het wel ver lopen.
Voor nederlandse kinderen moet je geluk hebben. Ze zijn er wel, maar niet veel.

Een 7.9 met 125 liter is wel zuinig. Ik (80kg) was met 9.0 op 170 liter meestal één van de weinigen die wel planeerde ondanks dat de fransozen veel lichter zijn. En dan kon ik de helft van de tijd varen denk ik.
Maar je zult met 7.9 wel een paar dagen kunnen pakken. Het eerste stuk vanaf het strand is vaak dobberen omdat de wind een tikje aflandig is. Kleinere maten kan voorkomen. 2 jaar terug een paar keer in 1,5 week, vorig jaar één keer in 3 weken.

Echte mountainbike mogelijkheden heb ik niet gezien, behalve over het strand. Fietsen kan vooral richting sables d'olonne door een duingebied vergelijkbaar met nederland. Op Ile de Ré kun je ook heel goed fietsen maar dat is wel een uurtje rijden met de auto.
Op deze plekken zijn veel fietspaden. Soms ook onverhard, bijvoorbeeld schelpenpaadjes. Landinwaarts weet ik niet of er fietspaden zijn.

Een bezoek aan Saint Martin de Ré kun je gerust een dag voor uit trekken. Dat is echt een heel leuk stadje. Even als sables d'olonne.
Neem de kustroute als naar sables d'olonne rijdt. Erg mooi.

Wij gaan toch iets anders doen dit jaar.

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » ma jan 20, 2014 1:19 pm

Taan schreef:De camping is niet veel bijzonders, maar wel lekker dichtbij het strand. Helaas geen gras.
Dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak! Een grote camping waar elke dag een bandje speelt en 5 restaurants op de camping spreekt mij totaal niet aan. Ik vind het een prettige nette camping. Van dat gras is inderdaad wel jammer. Ik denk trouwens ook dat 7.8 te klein is. Ik heb 4 dagen met 8.6 gevaren en 2 daarvan waren lekker gepowered. Maar bij mij is surfen geen hoofdzaak. Als ik enkele dagen lekker kan varen is het goed.

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door sgsdebruijn » ma jan 20, 2014 1:26 pm

Wij staan ook liever op een wat kleinere, minder drukke camping. zwembad zonder glijbaan is ook geen probleem.
Wat surfen betreft is een paar keer wat mij betreft ok, hardlopen, fietsen en zwemmen kan ook nog dus lekker trainen.
Neem natuurlijk wel het mini kinderzeil en het zeil van mijn vrouw mee zodat we lekker kunnen rommelen.

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » ma jan 20, 2014 1:30 pm

Er is een klein plasje vlakbij dus je hoeft niet de zee op om surfen te leren..

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door sgsdebruijn » ma jan 20, 2014 1:34 pm

Ja zag het, ook leuk voor de kinderen.

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door sgsdebruijn » wo mar 05, 2014 9:43 pm

Geboekt voor ruim 2 weken op La Tranche

iSonic
Windsurf guru
Windsurf guru

Bericht door iSonic » ma apr 28, 2014 11:23 am

Wij ook twee weken, eind Juni begin Juli....

jharmsen
Deur-surfer
Deur-surfer
Teamrider: Gearfreak
Surf spul: RRD v8 X-Fire 114,RRD V9 X-Fire 129, Thommen F-Wave 101, Simmer Style SCR 2017, Blacktips, Icons

Bericht door jharmsen » di mei 20, 2014 1:49 pm

iemand ervaring met Ile de Normoutier https://www.google.nl/maps/place/Barb%C ... 21e09bd10? ligt iets hoger dan La Tranche.

sgsdebruijn
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer
Contacteer:

Bericht door sgsdebruijn » zo aug 10, 2014 9:18 pm

ruim 2 weken gestaan in La Tranche op de camping aan het strand.
3x gesurft maar had bijna iedere dag wel gekund met de Falcon 125 en 8.5 KA Koncept.
Vooraan bij het strand is de wind wat minder maar een klein stukje uit de kust voldoende wind, mooie deining waar ook met slalom spul nog te varen en te vliegen is.
1x met de 6.6 KA Koncept en de Falcon 95 gevaren, had ook vaker gekund alleen wegkomen is wat lastig.

Helaas was surfen te intensief voor mijn hardloop en zwemprogramma (rug/hamstrings) vandaar maar 3x

De watersportsfeer is erg leuk maar de parkeerplaats naast de camping geeft best een hoop herrie, ook 's-nachts en vroeg in de ochtend.
Verder een lekker zwembad en ruime plekken en lekkere patat en pizza bij het restaurant Paillote aan de camping.
Ga ook eens lekker eten bij Le Blue Mob, heerlijke gamba's en buffelmozzarella met tomaat :9~
Dinsdag en zaterdag is er markt met 100.000 Loom kraampjes voor de kids :shifty:
Verder is dit deel van de Vendeé te vergelijken met de noord oost polder in nederland, er is weinig te doen (-;

Hierna nog een kleine week in Granville gestaan, wat mooi en wat een rust (-;

RogerPaolo
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door RogerPaolo » ma jun 18, 2018 7:57 pm

Goed om alle reacties hier te lezen over La Tranche Sur Mer. Ik heb de camping Baie d'Aunis gebeld en gemaild voor een plekkie. Ga toch ook nog ff wat zoeken naar campings op Ile de Re...

RogerPaolo
Deur-surfer
Deur-surfer

Bericht door RogerPaolo » ma jul 30, 2018 2:27 pm

net terug uit Frankrijk. Normandie, daarna La Tranche, daarna Lac de Monteynard. dag of 6 kunnen varen. Wel op dag 2 mn ribben gekneusd dus heel de vakantie met ibuprofen op het board. En een impactvest wat ik 'mosterd na de maaltijd' heb gekocht.

La tranche is leuk! Camping baie d'Aunis ook, wel wat rumourig. Maar ik kon met mn zeil opgetuigd naar het strand stiefelen. Dat heb ik wel maar 1 keer gedaan want een beetje link met scherpe dingen als hekken waar je langs loopt. De wind was 1 dag net ok, paar rakken kunnen planeren, en 1 dag hard, zodat ik met 5,5 op mn 107 liter board vet overpowered was. Met die gekneusde rib niet echt gas durven geven. Camping is erg ok, ik heb nog nooit zulk schoon sanitair op een camping gezien. Zeker de moeite waard!

Taan
Die-hard windsurfer
Die-hard windsurfer

Bericht door Taan » ma jul 30, 2018 8:33 pm

Mazzel dat je nog terecht kon. Ik heb wel eens in maart april al bot gevangen.

Plaats reactie